Ella

19 januari 2020 - Ella, Sri Lanka

Vanmorgen eerst gezwommen en na het ontbijt in de bus naar het Misty Hills Hotel in Ella.

Onderweg eerst banaantjes gekocht bij een stalletje langs de weg. Later kwamen we een mooie tempel tegen.

Tempel

Langs de weg staan hier en daar olifanten tol te heffen. Voor een banaantje mag je passeren en anders blijven ze midden op de weg staan.

Olitol

De snelweg wordt hier ook gebruikt om producten te drogen. Zo kom je stukken tegen waar rijst is uitgespreid, maar ook maïs of bonen. Heel apart.

Maïs

in Butalla hebben we koffie gedronken en boodschapjes gedaan. Twintig bakjes yoghurt ??? Grote plakken chocolade, pinda’s en cashew noten. Afrekenen levert een leuk plaatje op.

Boodschappen doen

Vlak bij Ella ligt een mooie waterval. Een echte toeristische attractie. Er worden hier langs de weg maïskolven gekookt en op houtvuurtjes gegrild. Familie aap is er ook gek op.

Waterval groep

Apin met jong

Heerlijk geluncht op een dakterras in Ella en toen door naar het hotel. Dat ligt gekleefd tegen een steile helling. Dat betekent flink klimmen naar de kamer. Maar die is dan ook erg mooi en het uitzicht op Ellarock is prachtig.

Dakterras Chill Café EllaMisty Hill kamerElla rock

Vanavond diner in het restaurant en morgen beklimmen we Little Adams Peak en die ziet er hiervandaan erg hoog uit. Ik klim nog liever in dat boompje.🥺

Little Adams Peak

1. Rob:
    19 januari 2020
    Die olifanten zijn goed getraind zeg, morgen weer eerst bananen kopen! 😂