Grottempel dag 12

25 januari 2020 - Dambulla, Sri Lanka

Vandaag zijn we weer verhuisd. Op de weg naar Sigiriya kwamen we langs een nieuwe hindoe-tempel.

Hindoetempel
De eerste stop was een kruidentuin. Daar heeft een werkstudent van 41 ons uitleg gegeven over de heilzame werking van diverse planten. Lekker ruiken aan potjes en plantjes.

4500865-s.jpg?1579961957

Aansluitend natuurlijk een verkoopverhaal over de producten die ze van al die plantjes maken. Om dat verhaal kracht bij te zetten, kregen we allemaal een massage. De een rug en schouders, anderen benen en armen. Mieke’s gezicht werd onder handen. Ze is nu meteen 20 jaar jonger. Was wel erg lekker. Dus ook maar wat aangeschaft, want je moet het wel bijhouden natuurlijk.

4500866-s.jpg?1579961975Mieke massafe

Aan de overkant van de weg was een leuk restaurant, waar we heerlijk hebben geluncht.

Verder langs de route hebben we de beroemde grottempel bezocht. Het was nog een hele klim om er te komen, want de grotten liggen bovenaan een berg.

4500868-s.jpg?1579962095Groepsfoto grottempel

Daar zijn vijf grotten, waar 100 jaar vC allemaal buddabeelden in zijn gemaakt. Het was erg warm en in elke grot waren vergelijkbare beelden te zien.

EntreeWij in grotLiggende budda

Naar beneden gelukkig via een andere route. Dat liep wel makkelijker. Kees moest nog even klimmen want zijn telefoon gleed omlaag. 🤪

Kees klimt

Door naar het hotel. Dat is een soort Center Parks geheel zonder subtropisch zwemparadijs. Diner en vroeg naar bed, want morgen wacht om half zeven de Leeuwenrots op ons.