Naar Negombo, dag 18

31 januari 2020 - Negombo, Sri Lanka

Het hotel zat vanmorgen vol Nederlanders. Er was een groep van 22 mensen die met Kras reisden. Ze waren net aan de rondreis begonnen.

In het hotel ging een bruiloft plaats vinden. De zaal was al helemaal aangekleed met allemaal kunstbloemen.

E723B9A1-E255-4176-883B-B67113C1184441425D37-3E75-4A15-9B1D-B23F465E427C

Vandaag de reis naar het laatste hotel (het tiende) van de vakantie. Weer een langdurende rit, want over 170 km doe je hier ruim 4,5 uur.
Wel mooie uitzichten.

Langs de weg
En de gebruikelijke koffie-stop. Dit keer in een zaak met de schoonste toiletten van het land. En dat is inclusief de grote hotels 😕

Bijna aan het einde van de reis kregen we mondkapjes uitgereikt. De reisorganisatie vindt dat nodig voor als we een Chinees tegenkomen. De traditionele Sri-Lankaanse maaltijd is ook verplaatst naar een ander restaurant, want er is in de eerste tent een reservering van een groep Chinezen. 😷😷

Wij zijn daar niet zo bang voor.

Mondkapje

In het Camelot Beach Hotel werd moeilijk gedaan over de paspoorten. Iedereen moest zijn paspoort geven voor een kopie. Maar die laten wij alleen maar maken met afgeschermd bsn- nummer. Dat duurde dus ruim een half uur 😢

Eindelijk drankMaar daarna zaten we toch aan een drankje in de poolbar met uitzicht op zee. Snel even een duik natuurlijk in dat heerlijk warme water. Lekker sterke golven hier.

Prachtige zonsondergang gezien

Sunset 1

Sunset 2
In de avond heerlijk Italiaans gegeten. De eerste maaltijd zonder rijst met curry.

Morgen rustig dagje. Luieren, strand, zwembad, winkeltjes en om vier uur boottocht door de Hollandse kanalen en aansluitend die verplaatste traditionele maaltijd.

1. Thea:
    1 februari 2020
    Wat een mooi verhaal weer en de foto's 👍Geniet nog even van strand zee en zon☀️Wij wensen jullie een ontspannen terugreis ✈🙋‍♀️🤗
  2. Joke:
    1 februari 2020
    Ooo vandaar de mondkapjes !!!!
    Op de app zag ik de foto’s en dacht dat het een geintje was !!!
  3. Peter en Ria:
    1 februari 2020
    Behouden thuisreis en geniet nog even van al het moois.