Treinrit naar Nuwara Elyia dag 8

21 januari 2020 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

De treinrit naar Nuwara Elyia stond vandaag op het programma. Om zes uur op om de trein van half tien te halen. Dat had achteraf best een uurtje later gekund. Op het station was het best leuk. Nooit eerder koeien zo over de rails zien vervoeren.

4496241-s.jpg?1579608534 Nog even wachten 4496242-s.jpg?1579608548En toen kwam uiteindelijk de trein4496243-s.jpg?1579608558
We hadden gereserveerde zitplaatsen en het was niet druk. Raampjes konden open, dus mooi om foto’s te maken.Langs de railsWel apart dat tijdens de reis de deuren gewoon open bleven staan. Daar kun je dus lekker uit hangen. Genoten van de mooie uitzichten.4496245-s.jpg?15796085914496246-s.jpg?1579608608 Ik heb ook nog een filmpje van de rit gemaakt.
In Nuwara Elyia geluncht in het koloniale Grand Hotel, waar volgens de foto ook Queen Elizabeth is geweest. Grand hotel Het stadje is gegroeid onder de Engelse overheersing en heeft nog veel mooie huizen, parken, postkantoor e.d.
Dat is dan wel weer een schril contrast met de lokale markt, waar ik geen visje zou durven kopen. Ze worden af en toe met een plantenspuit nat gehouden en er staan wierookstokjes tussen tegen de vliegen. Eet smakelijk.Verse vis blèGedroogde vis
Er zijn gelukkig ook smakelijke dingen hier. Die gaan we morgen proeven.Taart
Nog even wachten op het busje (een ruime 20 persoonsbus die ons de hele reis ter beschikking staat. Zal er morgen eens een foto van maken) voor het Grand hotel.Mieke voor Grand
Ons hotel Galway Heights mag er ook zijn. Dit is de mooiste kamer tot nu toe.Onze kamer
Morgen gaan Kees, Mieke en ik al om zes uur weg voor een wandeltocht door Horton Plains.De anderen vinden dat niet te rijmen met het vakantiegevoel. Waarschijnlijk hebben ze gelijk 🥺

1. Carla:
    21 januari 2020
    wat hebben wij een leuke vakantie met elkaar. Henk heel leuk dat je dit blog gemaakt hebt.
  2. Meta Jacobs:
    21 januari 2020
    Het ziet er allemaal erg gezellig en top uit. Een mooie reis met elkaar.
  3. Lia:
    21 januari 2020
    Henk ik vind het onwijs leuk we hebben het eindelijk gevonden
  4. Barbara Nederpel:
    21 januari 2020
    Wat een leuke blog!! Ik ga het zeker volgen. Geniet nog maar lekker!
  5. Joke:
    Henk wat leuk dit is weer Toppie 👍👍
  6. Joke:
    21 januari 2020
    Veel wandel en klim plezier morgen 🏃‍♂️
  7. Trudy en Kees:
    21 januari 2020
    Wat was het weer een leuke dag vandaag, we hebben genoten van de treinreis. Het is hier zo mooi en zo gezellig met elkaar! Wat is Sri Lanka een mooi land.
  8. Thea:
    Henk Mieke en Kees de echte die-hards 😃
  9. Miranda:
    22 januari 2020
    Wat leuk om jullie zo te volgen! Het ziet er super mooi uit, geniet van en met elkaar!!
  10. Bart en Karen:
    22 januari 2020
    Hi allemaal,
    Wat hebben jullie al veel moois gezien!!
    Heel leuk om te lezen!!
    Geniet lekker met elkaar!