Negombo, dag 19

2 februari 2020 - Negombo, Sri Lanka

Rustig dagje relaxen. Daar waren we wel aan toe. En dat lukt prima hier.
Maar eerst nog even op de foto om het bedrijf van de gids te laten zien dat we braaf de mondkapjes droegen.

Hihi

Na de foto meteen weer af, want het is veel te benauwd.

De dames zijn nog wat wezen winkelen en de heren hebben gezwommen in zee en zwembad. Na het winkelen heeft Mieke haar gips afgedaan en is ook zij even lekker afgekoeld in het zwembad. Beetje onzeker en heel voorzichtig, maar het ging prima.

Nog even lunchen met zijn allen op het terras bleek een oefening in geduld.
Om vier uur toch nog even in de bus naar een tochtje over de rivier.

Dat bleek erg leuk en mooi.

Rivier ZwaaiRivier 2Rivier BrugReigerRivier 3
Daarna een tour door de stad, langs de vismarkt en zo. Echt eetlustopwekkend 🤮🤢VismarktVismarkt 2
Toch door naar een restaurantje voor een echt Sri Lankaanse maaltijd. Onderweg twee flessen wijn gekocht voor de dames, want het restaurant heeft alleen bier en verder geen alcohol. Geen probleem. Wijn werd gekoeld, geschonken met ijs en wij maar wachten op het eten.Maal 2Blijkt het hier gewoonte te zijn om eerst de drankjes op te drinken en pas daarna te gaan eten. Ze zaten dus heel geduldig te wachten tot wij zover waren. Maar ook dat kwam goed. Heerlijk gegeten, maar de belofte dat het niet spicy zou zijn, is niet helemaal waargemaakt.

Maal 1
Morgen weer een rustige dag. Wel beter uitkijken met de zon, want ik ben wel wat verbrand.