Naar Jaffna, dag 14

27 januari 2020 - Jaffna, Sri Lanka

Vandaag zijn Art en Joke naar hun andere bestemming vertrokken. Toch wel jammer dat ze er nu niet meer bij zijn. Was wel een emotioneel afscheid vanmorgen.

Ook wij zijn we weer verhuisd. Een hele dag reizen naar Jaffna, ruim 200 km. Onderweg kochten mr. J en mr. Jihal weer fruit voor ons.

Fruit onderweg
De ananas werd vers gesneden en was heerlijk zoet.

4503420-s.jpg?1580131099
Voor de lunch ging het helaas helemaal fout. Mr. J had natuurlijk een restaurant uitgezocht. Dat zag er prima uit. Ruim, schoon, niets op aan te merken eigenlijk. Alleen hadden ze daar alleen fried rice en geen curry. Geen probleem natuurlijk, want het hele gezelschap (mezelf uitgezonderd) eet alleen fried rice of noodles.  Of spaghetti, pizza, brood etc. Maar toen sloeg de verwarring toe en werd het restaurant afgekeurd. Mr. J zocht maar een ander. Enfin een paar kilometer verderop werd wat gevonden. Wij naar binnen. Werden we in de familiekamer gezet, met eigen toilet achter het gordijn. Zonder slippers kreeg je ook nog natte voeten 😖

4503421-s.jpg?1580130905
Bij het maken van de foto’ stootte Ik lelijk mijn achterhoofd. Zit nu nog een buil. Veel medelijden hadden ze niet met me. Er barste een luid gelach los. Kijk maar.

Koppiestoot

Er was een uitgebreide menukaart en dus koos iedereen natuurlijk voor fried noodles. Dat kwam op een grote schaal.

4503422-s.jpg?1580130928
Het smaakte onverwacht lekker. En gelachen dat we hebben. 😔

Vooral over de rekening. De drie begeleiders aten ook mee. We betaalden inclusief verse sapjes en cola een bedragje van ongeveer €25 voor elf personen dus.

Door naar het Jetwing hotel in Jaffna. Mooie kamer op de zesde verdieping met fraai uitzicht.

Jetwing hotel

Uitzicht
Helaas zit ook hier de schimmel in de verder prima badkamer.  Kennelijk wordt daar in Sri Lanka geen waarde aan gehecht. Je kunt wel overal op blote voeten lopen zonder vuile voeten te krijgen. Dat wel, maar niet in de toiletten 🤢🤮

morgen Jaffna bekijken.

1. Maartje Groen:
    27 januari 2020
    Leuk om mee gelezen met jullie avonturen!!! Geniet er nog even van!!
  2. Ton en José:
    27 januari 2020
    Het is wel een heel gevarieerde reis en erg mooi. Nog veel plezier.
  3. Joke:
    28 januari 2020
    Gisteren was het weer een dag voor jullie om nooit te vergeten!!! Leuk verhaal vooral op blote voeten naar het toilet brrrrr !!!!!
    en dan ook nog je kop stoten en daar wordt dan hard om gelachen 😂 Het is toch erg om met z’n groep te moeten reizen 🤣
    Wij hebben daar geen last meer van !! Maar missen het wel !!! Art en Joke 😘
  4. Henk Revier:
    28 januari 2020
    Ik wordt bijna jaloers op jullie Joke. Maar kies toch voor de gezelligheid.