Naar Kandy dag 10

23 januari 2020 - Kandy, Sri Lanka

Rustige dag vandaag. Was ook wel lekker na de inspanningen van gisteren.

Na een heerlijk Sri Lankaans ontbijt met curry’s etc, maar ook fruit en gebakken ei, vertrokken we om negen uur richting Kandy.

Onderweg een stop bij de Damro theefabriek.

Damro plantage

Een heel groot bedrijf met 2000 werknemers. Eigen plantage waar de theepluksters elke dag duizenden kilo’s theeblaadjes brengen.

Thee plukken

In de fabriek worden die gedroogd, fijngehakt, gesorteerd, gefermenteerd en uiteindelij in grote zakken naar de veiling in Colombo gebracht.

DrogenHakken

Sorteren
uiteraard konden we de verschillende soorten thee proeven en kopen.

Proeven

Kopen

Verder met de bus richting Kandy langs een mooie weg met watervallen

Waterval
Een school was buiten aan het sporten; basketbal. Alle schoolkinderen lopen hier in een wit schooluniform compleet met stropdas.

Basketbal

In Kandy hebben we eerst geluncht in een heel groot restaurant met een uitstekend buffet. Om de een of andere reden werd ik als leider van de groep aangemerkt en kreeg daarom mijn lunch gratis 🤪🤓 Het hotel is een oud luxe geval. Zoals overal hier mankeert er wel het een en ander aan het onderhoud.

Kamer Suisse

Tinus en ik zijn wezen snookeren op een tafel met een aantal scheuren in het laken. Foto volgt.

Snooker

Na deze sportieve uitspatting zijn we lekker gaan zwemmen. Het weer was gelukkig weer prima. Om zes uur de borrel en half acht het diner en de dag is weer bijna om. Morgen naar de Tempel van de Tand